معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

معرفي جاذبه هاي گردشگري گنبد خشتي مشهد

 گنبد خشتي واقع در ميدان طبرسي مشهد و در چهار سوي نوغان، مدفن اميرسلطان غياث الدين محمد بن امر طاهرالموسي است كه نسبت شريفش با ۱۷ واسطه به حضرت موسي بن جعفر (ع) مي رسد. گنبد اين آرامگاه خشتي است و به همين سبب آن را گنبد خشتي مي نامند. گنبد خشتي از نظر معماري مشتمل بر دو بخش مهم پيوسته است كه فضاي زير گنبد به صورت چهارشاه نشين و هشتي ورودي است. بنا بر شواهد ساخت اوليه اين بنا به دوره تيموري برمي گردد و در دوره صفوي و قاجاريه تكميل و تزيين شده است. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل آپارتمان كوروش مشهد و هتل ذاكر مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، گنبد خشتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۵:۰۷ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري محله چهار طبقه مشهد

در حاشيه خيابان ارگ ساختمان چهار طبقه‌اي هم زمان با اين خيابان احداث شد و ابتدا براي هتل پارس مورد استفاده قرار مي‌گرفت و بعد‌ها اداره كل فرهنگ خراسان در آن (ساختمان چهارطبقه) استقرار يافت . اين ساختمان چهار طبقه به هنگام احداث خيابان دروازه طلايي (مدرس فعلي‌) در سال  ۱۳۵۰ شمسي‌ تخريب شد ؛ ولي‌ نام چهار طبقه هنوز بر زبان مردم جاري است. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل آپارتمان شبستان مشهد و هتل پانيذ مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، محله چهار طبقه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۴:۵۴ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري محله ارگ مشهد

خيابان ارگ در سال‌هاي ۱۳۰۷ تا ۱۳۰۹ شمسي‌ در امتداد ارگ قديم مشهد احداث و از همين رو به خيابان ارگ مشهور شده است. جوار ارگ قديم مشهد كه در گذشته محله نظامي شهر بوده، در حدود بانك ملي‌ فعلي، دروازه‌اي نيز به نام دروازه ارگ وجود داشته كه هم اكنون هيچ اثري جز نام آن باقي‌ نيست. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل آبان مشهد و هتل پارس مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، محله ارگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۴:۴۲ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري محله پاچنار مشهد

محله پاچنار كه هنوز حمام آن به نام پاچنار باقي است شايد به مناسبت داشتن چنارهاي بلند و بزرگ به اين اسم خوانده شده باشد، زيرا مشهد چنارهاي عالي و زيبايي داشت كه كم نظير بود و عمر چند صد ساله داشت. البته درخت چناري در بالاي خيابان بوده كه در قديم گوش مجرمان را به آن ميخكوب مي‌كردند و چنار بالا خيابان در شهر مشهد ضرب‌المثل بود . با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل معين مشهد و هتل سروش مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، محله پاچنار،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۴:۲۷ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري محله سرشور مشهد

روايت‌هاي زيادي درباره محله سرشور و وجه تسيمه آن با اين بازار وجود دارد، امابه گفته تقي بينش، محله سرسوق قطعاً اسم ديگري داشته كه صنيع‌الدوله زحمت كشيدند و خواستند آن را به شكل ادبي درآورند. در هر حال به نظر مي‌آيد اين اسم برگرفته از جريان قمه زني عزاداران در ابتداي اين بازار بوده كه پس از مراسم به حمام‌هاي داخل اين بازار به نام‌هاي سر سوق ، بيگلري بگلي و ... كه براي شست ‌و شوي سر خود و غسل بوده ، مراجعت مي‌كردند . با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل قصر ايدين مشهد و هتل توريست توس مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، محله سرشور،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۴:۱۴ توسط:گردشگري موضوع:

مشهد,هتل, هتل مشهد, رزرو هتل, گردشگري, ايرانگردي, خيابان هاي ماندگار

محله سراب كه نام آن برگرفته از سرِ آب قنات در سناباد است، پس از محله نوغان، قديمي‌‌ترين محله مشهد است.  آب قنات سناباد از حدود تقاطع خيابان‌هاي فعلي‌ امام خميني و سعدي شروع مي‌شده و از آن ‌جا به بعد مورد استفاده مردم قرار مي‌گرفت و از طريق بازارچه سراب و سپس محله چهار باغ به طرف حرم مطهر مي‌رفت، از اين ‌رو آن قسمت از شهر كه در ابتداي مسير آب قنات سناباد بود به «سراب» يا «سر آب» معروف شد . با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل آپادانا مشهد و هتل الماس نوين مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، محله سراب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۴:۰۲ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري خيابان هاي ماندگار مشهد

هنوز هم ميدان (شايد هم چهارراه) شريعتي براي‌مان جا نيفتاده است، هرچند خانم داخل مترو هر روز اين موضوع را به رخمان بكشد. بسياري از خيابان‌هاي مشهد در كش و قوس زمان، نام‌شان تغيير كرد و در جامعه هم اين مسئله به راحتي جا افتاد ، مثلا 25 شهريور كه متعلق به قبل انقلاب بود، اندكي پس از انقلاب به 17 شهريور تغيير پيدا كرد . بسياري از ميادين و خيابان‌هاي شهر نيز ، همچنان نام قديم‌ شان بر سر زبان همشهري‌هاي‌ مان است و شايد نام جديدشان را حتي يك بار هم با گوش‌هاي ‌مان نشنيده باشيم ، البته آن‌ طور كه پيداست حالا حالا هم نام قديم بر سر زبان‌ ها جاري است .اما همچنان خيابان‌هايي هستند كه نام قديم‌شان را حفظ كردند و قدمت نام برخي از آن‌ها به بيش از چند دهه هم مي‌رسد. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل آراد مشهد و هتل دنا مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، خيابان هاي ماندگار،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۳:۵۱ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري بازار خيام مشهد

بازار خيام مشهد مركز خدمات گردشگري و مبادلات تجاري مي باشد كه در ناحيه شمالي شهر مقدس مشهد در محدوده 100 متري كمربندي ابوطالب شمالي و بلوارهاي خيام قرار گرفته است. اين مركز خريد يكپارچگي  و عظمت ويژه اي در تعيين كاربري‌ها  و مقررات ساخت و ضوابط و اجرا دارد و به نسبت  ضرورت و نياز تشكيل شده است. برنامه‌ريزي بر روي مركز تجاري خيام به شيوه اي مي باشد كه مي‌توان به عنوان بورس تخصصي كالاها و خدمات نقش ويژه اي در امور بازرگاني بخصوص داخلي و خارجي دارد. از امكانات اين مركز خريد:  فروش كالا و بازارهاي خريد ، رستوران ها و مركز پذيرايي ، كافي‌نت و كافي‌شاپ  ، دفترهاي شركت‌هاي بازرگاني،  بانك، نمازخانه، بيمه و حمل و نقل بين‌المللي،  ايستگاه تاكسي، خطوط اتوبوسراني شهري،  آژانس باربري نام برد. بازار خيام مشهد داراي 196 باب واحد تجاري با معماري خاص و فضاي سبز  زيبا و محيطي مناسب براي عرضه كالاهاي مورد نياز مسافران و گردشگران است. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل تارا مشهد و هتل ديپلمات مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، بازار خيام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۳:۴۱ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري بازار گوهر شاد مشهد

بازار گوهر شاد مشهد در نزديكي بلوار شهيد صادقي، بين ميدان راهنمايي و چهار راه 600 دستگاه شهر مشهد قرار گرفته است. وسعت بازار گوهر شاد مشهد تقريبا ۲۱۰۰ مترمربع مي‌باشد. زمين بازار گوهر شاد مشهد از زمين هاي موقوفي گوهرشاد است و توسط اداره‌ كل اوقاف خراسان رضوي در سال ۱۳۶۸ بازسازي و سه سال بعد افتتاح شد. بازار گوهرشاد مشهد داراي سالن‌هاي وسيع داراي هشتاد و چهار مغازه در طبقه ها مي باشد كه در اين مغازه ها لوازم برقي و خانگي،  پارچه، بلور و كريستال، عطر و ادكلن، سيسموني نوزاد، كفش، لوازم‌التحرير و گرافيك، اسباب بازي، سوغات وجود دارد. از جمله امكانات بازار گوهر شاد مشهد عابر بانك، نمازخانه‌،  آبخوري و سرويس بهداشتي مي باشد. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل الوند مشهد و هتل حيات شرق مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، بازار گوهر شاد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۳:۳۲ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري مجتمع تجاري ويلاژ توريست مشهد

مجتمع تفريحي و توريستي ويلاژ توريست مشهد در موقعيت بسيار مناسب گردشگري و اقتصادي شهر مقدس و توريستي مشهد و در ابتداي جاده ييلاقي طرقبه , انتهاي بلوار وكيل آباد واقع شده است. دسترسي راحت و سريع به اصلي ترين بزرگراه،  يكي از ممتاز ترين پروژه هاي تجاري و توريستي كشور از لحاظ موقعيت مطرح مي باشد. تا ايستگاه اصلي قطار شهري مشهد 800 متر مي باشد، كوهستان پارك شادي، منطقه گردشگري سرزمين تمدن ها، پارك جنگلي وكيل آباد،  سد چاليدره، بند گلستان و جاذبه هاي ديگر طرقبه، جايگاه خاصي را از لحاظ سرمايه گذاري مطمئن و مطمئن براي اين فراهم كرده است. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل پارميدا مشهد و هتل الماس مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، مجتمع تجاري ويلاژ توريست،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۳:۱۶ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري مركز خريد آلتون مشهد

مركز خريد آلتون مشهد با مديريت بخش خصوصي در مساحت ۱۷۲۴ متر مربع در بيست طبقه و در مدت زمان ۳۶ ماه ساخته شد و در سال ۱۳۸۸ در تير ماه افتتاح شد. مركز خريد آلتون مشهد چند منظوره مجهز كاربردهاي اداري و تجاري دارد و همچنين پاركينگي براي خود طراحي نموده است و بلندترين پاركينگ طبقاتي با ارتفاع 80 متر در ايران دارد. مركز خريد آلتون مشهد توانسته برترين برج تجاري چند منظوره كشورمان در سال 1390 و همچنين برترين سازه بتني كشورمان در سال 1388 مي باشد. 4 طبقه از برج براي واحدهاي تجاري 3 طبقه براي واحدهاي اداري و ديگر طبقات اختصاص به پاركينگ دارد. باند فرود هليكوپتر در مواقع امداد رساني و اضطراري بر بالاي برج وجود دارد.  مركز خريد آلتون مشهد داراي امكانات پيشرفته و منحصر بفردي مي باشد از جمله: معماري و طراحي مدرن و لوكس و بسيار زيبا , چشم انداز زيبا از حرم مطهر امام رضا عليه السلام , چشم انداز 360 درجه از شهر مقدس مشهد, آسانسور پانوراميك از همكف تا طبقات بالاتر براي پاركينگ و بخش اداري, داراي مجهز ترين امكانات و تاسيسات مكانيكي و الكتريكي , وجود برندهاي مشهور روز دنيا براي لوازم صوتي تصويري , لوازم خانگي , كيف و كفش و پوشاك و غيره مي باشد , داشتن ايستگاه تاكسي بيسيم ويژه مركز خريد آلتون مشهد و وجود سه شعبه از رستوران معروف مشهد  پسران كريم در طبقه چهارم مركز خريد آلتون مشهد . با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل فاخر مشهد و هتل آوين مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، مركز خريد آلتون،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۳:۰۷ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري بازار جنت مشهد

بازار جنت مشهد در زمان قديم بخشي از محله هاي بزرگ محسوب مي شد و از محله هاي اعياني بخش چهار باغ به شمار مي آمد.  شهر مقدس مشهد با بهتر شدن وضع اقتصاديش باعث شده تا منازل اين منطقه نيز به مراكز تجاري و خريد تبديل شود .بازار جنت مشهد در حال حاضر از مهمترين مراكز خريد پوشاك در شهر مشهد مي باشد . بازار جنت مشهد به هتل ها و مركزهاي اقامتي بسيار نزديك مي باشد . در اين بازار مسافران عزيز تور مشهد مي توانند پوشاك شيك و مجلسي خريداري نمايند. در اين بازار رستورانهايي هم وجود دارد كه مي توانيد از اين رستورانها استفاده نماييد و از غذاهاي متنوع رستورانها لذت ببريد و استراحت نماييد. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل دانشور مشهد و هتل هما 2 مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، بازار جنت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۲:۵۳ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري مجتمع تجاري الماس شرق مشهد

مجتمع تجاري الماس شرق مشهد با موقعيت مكاني بسيار عالي و دسترسي به شهر بسيار راحت مي باشد كه در 100 متري كمربندي شهر مقدس مشهد مي باشد. مجتمع تجاري الماس شرق مشهد داراي و شش طبقه مي باشد . اين مجتمع تجاري از لحاظ فني و مهندسي در ايران رتبه برتر را دارد. مجتمع تجاري الماس شرق مشهد از معماري مدرن و سنتي بسيار خاص تلفيق شده است. مجتمع تجاري داراي گنبد بزرگي با قطر پنجاه متر مانند الماس تراش خورده مي باشد . اين مجتمع داراي آسانسورهاي متعددي مي باشد كه دسترسي به طبقات ديگر را راحت و آسان كرده است. ايجاد آبنماي ديدني و جالب با جديدترين تكنولوژي و همچنين امكانات رفاهي و خدماتي كه براي مشتريان و غرفه داران مهيا كرده است. مسافران مشهد از جمله بازديد كنندگان اين مركز خريد مي باشند. از ديگر امكانات مجتمع تجاري الماس شرق مشهد رستوران با غذاهاي متنوع و فست فود ,  پاركينگ طبقاتي , سرزمين عجايب , اورژانس و مركز پزشكي , مركزهاي اطلاع رساني و بانك مي باشد. همچنين در طبقات غرفه هاي لوازم خانگي , رايانه , موبايل , بلور و چيني و كريستال و لوازم صوتي و تصويري وجود دارد كه در دسترس براي مسافران تور مشهد مي باشد. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل فرهنگ و هنر مشهد و هتل ادريس مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، مجتمع تجاري الماس شرق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۲:۴۵ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري عمارت خورشيد مشهد

موزه مردم شناسي كلات نيز در طبقه پايين اين بنا جهت بازديد علاقمندان مهيا است. عمارتي هشت ضلعي و سه طبقه و در ميان باغي با جويها و حوضهاي متعدد قرار داشته و به روايت متون دوره قاجار پيش از آنكه كه كاخي براي امراي جلاير باشد كه مدتي را در كلات زيسته اند  مقبره نادر بوده و به دستور وي ساخته شده است. دور تا دور بنا شامل هشت ايوان و دو ورودي است كه به اندرونيهاي متعدد وصل مي گردد. نماي ساختمان با سنگ قهوه اي خوشرنگي تزئين شده كه روي سنگها حجارهايي از نقش گل و ميوه هاي گرمسيري ايجاد شده است. اين سنگها ظاهرا به دستور نادر از آذربايجان و مراغه بدين محل حمل شده است. دور تا دور قسمت داخلي نيز با آيات سوره عم يتسائلون نقاشيهاي داراي طلا كاري مزين شده است. زيرزمين تاريك قصر به محل خزانه هاي نادر و احتمالا زندانهايي موقتي يا محل دفن اختصاص داشته است و بعد از طبقه همكف 66 ستون سنگي به شكل نيم استوانه طبقه سوم را تشكيل ميدهند كه شايد ساقه گنبدي باشد كه ساخته نشده است. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل مدائن مشهد و هتل ايران زمين مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، عمارت خورشيد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۲:۲۹ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي جاذبه هاي گردشگري كوهسنگي مشهد

پارك بزرگ كوهسنگي درانتهاي خيابان اسدي واقع شده است و حدود 30 هكتار وسعت دارد. منطقه كوهسنگي از قديم به عنوان يكي از تفريگاه هاي نزديك ، محل سياحت و تفريح ساكنان و زائران مشهد بوده و نام آن درمنابع تاريخي عهد صفويه آمده است. اين مكان تا اوايل دهه 10 هجري شمسي با همان ساختار طبيعي به عنوان منطقه ييلاقي با جاذبه هاي طبيعي از قبيل كوه هاي سهل الصعود و باغ هاي سرسبز و چشم اندازهاي طبيعي و رودخانه ها و آب و هواي معتدل به ويژه درايام گرم تابستان ، اقامتگاه سياحتي زائران و مجاوران بود. دراين زمان با ايجاد بعضي از امكانات سياحتي از قبيل ، استخر و جاري شدن قنات، وسعت و اهميت يافت. با گسترش شهر مشهد ازطريق خياباني وسيع و عريض و مشجر به بدنه اصلي شهر مشهد متصل شد. در سال هاي بعد با احداث جاده آسيايي درجنوب آن و ميادين و خيابان هاي مختلف دراطراف به صورت پاركي محصور درحاشيه شهر مبدل شد. با گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري مشهد، مسافران و گردشگران با استفاده از امكانات هتل توس مشهد و هتل رازي مشهد مي توانند به استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مشهد، هتل، هتل مشهد، رزرو هتل، گردشگري، ايرانگردي، كوهسنگي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۲:۱۸ توسط:گردشگري موضوع: