معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

جاذبه هاي گردشگري غار نمكي قشم

رگه‌هاي سفيد نمك بر بدنه كوه غار نمكي از دور منظره اي جالب و ديدني را نمايان مي‌سازد. فاصله دهانه غارهاي نمك از جاده همجوار ساحل دريا حدود 2 كيلومتر است كه بهتر است با پاي پياده پيموده شود. درون غار به ويژه در اعماق آن، تاريك است و براي مشاهده استالاكيت‌هاي بلورين نمك نياز به چراغ قوه پرنور است و سقف غارها را قنديل‌هاي مرمرين و بلورين در اشكال مختلف پوشش داده اند و منظره اي بينظير به وجود آورده. جريان آب نمك در كف غار نيز از منظره‌هاي دلپذير غارهاي نمكي جزيره قشم است. رطوبت هواي جزيره و نفوذ آب در غارها سبب فروچكيدن آب نمك اشباع شده بر بدنه قنديل‌ها مي‌شود و شكل آن را پيوسته تغيير مي‌دهد يا قنديل‌هاي جديد مي‌سازد. باقي ماندن و تنفس در داخل غار نمكدان مي‌تواند به بهبود بيماران مبتلا به آسم و ناراحتي‌هاي تنفسي كمك كند. ارزش ديدن مسير غار نمكدان و محيط اطراف آن همراه با تسهيلات جهانگردي لازم به حدي است كه بخش اعظم نياز ايرانيان و خارجيان شيفته به ديدار از مناطق ديدني منحصر به فرد كره زمين را برآورده مي‌نمايد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري قشم مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل بهشت قشم و هتل ارم قشم استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل قشم، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، قشم، غار نمكي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۲:۵۶ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري جنگل دريايي حرا قشم

درختان حرا كه نام علمي ‌آن به حكيم و فيلسوف ايراني ابو علي سينا نسبت داده مي‌شود كه درختاني در اندازه‌هاي 3 تا 6 متر با شاخ و برگ سبز روشن هستند. حرا درختي است شورزي و هنگام مد آب دريا تا قسمت برگان سبز در آب مي‌رود و با خاصيت تصفيه اي كه در پوست اين درخت وجود دارد، بخش شيرين آب دريا را جذب و نمك آن را دفع مي‌كند. بخش جزر و مدي حرا زيستگاه مطلوبي براي نرم تنان، سخت پوستان و ماهيان پديد آورده است كه منبع غذايي مهمي‌براي ماهيان و پرندگان وحشي هستند. ديدار از  جنگل حرا خاطره اي به ياد ماندني در اذهان دوستداران طبيعت، آب، هوا، درخت و پرندگان و سكوت استثنايي باقي مي‌گذارد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري قشم مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل آپادانا قشم  و هتل ساحل طلايي قشم  استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل قشم، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، قشم، جنگل دريايي حرا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۱:۴۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري لاك پشت‌هاي پوزه عقابي قشم


از ميان 7 نوع لاك پشت دريايي شناخته شده درآب‌هاي كره خاكي، 5 نوع به خليج فارس و درياي عمان ورود پيدا مي كنند. به علت بهره برداري انساني در سراسر دنيا جمعيت لاك پشت‌هاي پوزه عقابي را به شدت كاهش داده است. از آنجايي‌كه يكي از مهمترين علل نابودي جانوران در جهان تخريب محل زندگي است، ،اداره كل گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي سازمان منطقه آزاد قشم براي حفظ زيستگاه لاك پشت‌هاي پوزه عقابي در يك اقدام فوري و ضربتي 25 كيلومتر از ساحل جنوبي را به عرض 125 متر از خط مد دريا به طرف ساحل در چهارچوب قوانين مناطق آزاد، منطقه حفاظت شده اعلام كرد و هرساله با حمايت مالي اين سازمان و جامعه محلي روستاي شيب دراز، پروژه حفاظت و نگهداري از تخم لاك پشتهايي كه براي تخم گذاري به ساحل شيب دراز مي‌آيند اجرا مي‌شود. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري قشم مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل كيميا 4 قشم و هتل خليج فارس قشم استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل قشم، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، قشم، لاك پشت‌هاي پوزه عقابي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۶:۴۱ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري موزه آب يزد

در سمت شمالي ميدان امير چقماق يزد، يكي از ارزشمند‎ترين آثار معماري اين شهر قرار دارد كه از سال 1379 همزمان با برگزاري نخستين همايش بين‎المللي كاريز «موزه آب» در آن جاي گرفت. اين ساختمان، در سال 1266 خورشيدي احداث گرديده و در حال حاضر به بي‎نظيرترين موزه آب دنيا تبديل شده است. از ويژگي‎هاي موزه آب ، پنج طبقه بودن موزه آب و گذشتن يك رشته كاريز صدها ساله از ميان موزه آب مي‎باشد. موزه آب يزد محل مناسبي براي شناخت آثار و ابنيه‌هاي تاريخي در زمينه‌هاي مختلف مربوط به آب است كه مي‌تواند مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان قرارگيرد. موزه آب دريكي از ارزشمندترين آثار معماري سنتي يزد به نام خانه كلاهدوزها واقع شده است. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل فرهنگ يزد و هتل سنتي والي يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، موزه آب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۵:۲۷ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري موزه آيينه وروشنايي يزد

مجموعه‌ ساختمان‌ موزه‌ قصر آيينه‌ با زيربناي‌ 837 متر مربع‌ در باغي‌ مصفا به‌ وسعت‌ 8174 متر مربع در خيابان‌ كاشاني‌ يزدي‌، مقابل‌ پارك هفت‌ تير يزد واقع‌ شده‌ است. ساختمان موزه آيينه وروشنايي در ميان باغ است. حياط وسيع با استخري در وسط، اتاق هاي گچ بري و آينه كاري شده رو به استخر، راهروهاي تو در تو و حوضخانه از جاذبه هاي چشم نواز موزه آيينه وروشنايي مي باشد كه در زمان پهلوي اول بنا شده است. تزئينات زيباي موزه آيينه وروشنايي شامل گچبري و آيينه كاري سقف ها، درهاي مشبك و….است كه تماماً به دست معماران هنرمند ايراني ساخته شده است. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل سنتي يزد و هتل سنتي رز يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، موزه آيينه وروشنايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۴:۰۷ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري دخمه زرتشتيان يزد

دخمه زرتشتيان را با نام برج خاموشان و برج سكوت نيز مي‌ شناسند. دخمه زرتشتيان در 15 كيلومتري جنوب شرقي يزد و در حوالي منطقه صفائيه، بر بلنداي كوهي رسوبي و كم ارتفاع به نام كوه دخمه، دو عمارت سنگي مدور برج مانند با فضاي ميان تهي قرار دارد كه به دخمه يا دادگاه زرتشتيان مشهور است. در دامنه ضلع شمالي كوه دخمه زرتشتيان چند عمارت خشت و گلي، آجري، سنگي و يا تركيبي از اين ها خواهيد ديد كه به دوران صفويه تعلق دارند و از سازه هاي رفاهي اين دوران به شمار مي روند. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل اطلس يزد و هتل كاروانسراي مشير يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، دخمه زرتشتيان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۳:۰۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري قنات زارچ يزد

قنات زارچ، قديمي ترين قنات در جهان است كه در استان يزد واقع شده است. طول قنات زارچ به 120 كيلومتر مي‌رسد و تعداد چاه هاي قنات زارچ 2115 حلقه است. قنات زارچ يزد ، طولاني ترين قنات ايران و بيست و سومين قنات ايران است كه در فهرست آثار ملي كشور ثبت شد. مبدأ قنات زارچ در حوالي روستاي فهرج است كه پس از طي روستاهايي مانند خويدك ،دهنو و اكرميه وارد شهر يزد گرديده از محلات مختلف شهر از جمله ميدان امير چقماق عبور كرده و پس از گذر از مسجد جامع ،از شهر يزد خارج و بطرف زارچ حركت ميكند. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل جهانگردي يزد و هتل فاضلي يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، قنات زارچ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۱:۵۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري تالاب پساب يزد

تالاب پساب در قلب كوير كه در اثر رها سازي آبهاي تصفيه خانه فاضلاب يزد ايجاد شده و به دليل قرارگيري در ميان ماسه هاي روان طبيعت زيبايي را ايجاد كرده است. تالاب پساب در ۴ كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده كه پيرامون آن را جامعه گياهي ني پوشاندهاست .تالاب گستره اي شرقي غربي داردو طول تالاب پساب در حدود ۳ كيلومتر و عرضش در بيشترين حالت ۱ كيلومترِ. ارتفاع تالاب پساب از سطح دريا ۱۱۴۵ متر و با توجه به فقر آبي در اين منطقه آبشخور حيات وحش منطقه گرديده است. تالاب پساب توانسته سبب حضور موقت پرندگان عبوري و نيز جذب پرندگان مهاجر زمستاني شود. از آب تالاب پساب براي آبياري كمربند سبز يزد نيز استفاده مي شود. با توجه به نزديكي تالاب پساب به يزد، به تازگي تفرجگاهي جذاب براي كويرگردي گرديده است . پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل روياي قديم يزد و هتل باغ مرشد يزد  استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، تالاب پساب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۰:۴۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري پارك كوهستان يزد

پارك كوهستان يزد يكي از پر رونق ترين فضاهاي سبز شهري يزد محسوب مي شود كه فاز دوم پارك كوهستان يزد از جمله ست هاي بازي، كف پوش، آلاچيق در حال ساخت است. پارك كوهستان يزد در مسير جاده تفت به يزد ايجاد شده است وزيبايي بي نظيري دارد در وسط پارك كوهستان يزد حوض بزرگي درست شده است . كه آب نماي آن در شب جلوه ي به پارك كوهستان يزد مي بخشد.در پارك كوهستان يزد وسايل بازي از جمله چرخ وفلك بزركي نصب شده كه شور ونشاط كودكان ونوجوانان را افزون مي كند. پارك كوهستان شايد بزرگترين پارك استان يزد ميباشد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل كاروان يزد و هتل خوان دوحد يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، پارك كوهستان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۹:۳۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري بازاردروازه مهريز يزد

بازار دروازه مهريز از ديگر بازارهاي قديمي و تاريخي يزد است كه جهت آن شمالي- جنوبي است و جنوب بازار دروازه مهريز از «بازار خان» شروع مي‌شود و به كوچه دارالشفاء يا «دروازده تاريخي» شهر ختم مي‌شود. بازار دروازه مهريز توسط «علي آقا داروغه يزدي» در زمان «گوركانيان» ساخته شده و ارتفاع بازار دروازه مهريز حدود چهار متر و مصالح به كار رفته در بازار دروازه مهريز خشت، گل، آجر و گچ و همچنين سقف بازار دروازه مهريز به صورت طاق و تويزه است .   بازار دروازه مهريز متعلق به دوره قاجار است و با شماره 8543  در سال 1382 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است  . پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل كوروش يزد و هتل اديب الممالك يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، بازاردروازه مهريز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۸:۲۱ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري غاردربيد يزد

غاردربيد در روستاي دربيد شهر يزد در ارتفاع 2960 متري كوه دربيد قرار دارد. غاردربيد بسيار زيبا و داراي چكنده‌هاي ديدني مي‌باشد. از شگفتي‌هاي غاردربيد وجود آب بسيار گوارا در نزديكي قله‌اي بلند در كوهي بسيار خشك مي‌باشد.  پيمايش غاردربيد نياز به ابزار و تجهيزات خاصي ندارد و همراه داشتن يك چراغ كفايت مي‌كند. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل لاله يزد و هتل خاتم يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، غاردربيد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۷:۰۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري خانه لاري هاي يزد

تاريخ بناي خانه لاري ها متعلق به دوره قاجار است و در محله فهادان شهرستان يزد قرار دارد. ساختمان خانه لاري ها با توجه به سبك كلي منزل اعباني دوره خود ساخته شده، يعني خانه اي است با دو قسمت اندروني و بيروني، حياط در مركز و قسمت هاي شمالي خانه لاري ها به عنوان زمستانه و از قسمت جنوبي خانه لاري ها به عنوان تابستانه استفاده مي شود كه شامل تالار و بادگير است.   از ضلع شرقي خانه لاري ها كه شامل اتاق آيينه، مطبخ، سرداب و ساير فضاها است به عنوان پاييزه و از ضلع غربي به عنوان بهار خواب استفاده مي شود. خانه لاري ها اكنون موزه اسناد و مدارك است. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل ارگ جديد يزد و هتل پارسيان يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، خانه لاري ها،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۵:۴۷ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري آب انبار شش بادگيري يزد

آب انباري است قديمي با شش بادگير كه در محله تپه يزد قرار گرفته است. آب انبارشش بادگيري داراي دو ورودي در شمال و جنوب و مخزن است و مخزن آب انبار شش بادگيري گنبد تخم مرغي شكلي دارد. آب انبار شش بادگيري 55 پله دارد كه بين پله هاي 25 و 26 آب انبار شش بادگيري از بالا، يك هشتي با سنگ فرش آجري قرار دارد و طاق آب انبار شش بادگيري بعد از هشتي شروع مي شود. طاق ضربي خشتي با نماي آجري و سقف بزرگ مخزن آب از ويژگي هاي مهم آب انبار شش بادگيري است كه در سال 1379 هجري قمري به سعي حاجي حسين ميرالله ساخته شده است . پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل زنبق يزد و هتل تهراني يزد  استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، آب انبار شش بادگيري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۴:۴۳ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري مدرسه ضيائيه (زندان اسكندر) يزد

مدرسه ضيائيه معروف به زندان اسكندر از آثار «مولانا ضياء الدين حسين رضي» است كه در سال 631 قمري مدرسه ضيائيه را بنيان نهاد و بناي مدرسه ضيائيه در سال 705 قمري توسط پسرانش به اتمام رسيد.  شبستان مدرسه ضيائيه داراي محراب است و در اطراف مدرسه ضيائيه ، رواق هايي ساخته شده است. گنبد خشتي مدرسه ضيائيه با تزئينات گچبري و نقاشي آبرنگ بر بلنداي مدرسه ضيائيه خود نمايي مي كند كه نمونه اي از معماري دوره مغول در ايران است. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل فهادان يزد و هتل داد يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، مدرسه ضيائيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۳:۳۴ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري باغ دولت آباديزد

باغ دولت آباد از چندين عمارت شامل: هشتي و بادگير، بهشت آيين، تالار آيينه، سردر اصلي و سردر جنوبي است. فضاي سبز باغ دولت آباد شامل درختان كاج، سرو، گل سرخ محمدي، درختان ميوه به خصوص انگور و انار است. چشمگير ترين ويژگي باغ دولت آباد بادگير 33.8 متري آن است كه بلندترين بادگير جهان محسوب مي شود. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري يزد مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل سنتي مهر يزد و هتل ملك التجار يزد استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: هتل، هتل يزد، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، يزد، باغ دولت آباد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۲:۴۲ توسط:گردشگري موضوع: