معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

جاذبه هاي گردشگري حمام وكيل شيراز

حمام وكيل شيراز، نمونه‌‌ي كاملي از پيشرفت معماري در دوران زنديه است و به دستور كريم خان زند، در مركز شهر شيراز و به عنوان حمامي عمومي ساخته شد. شهرت حمام وكيل شيراز به زيبايي هنر بكار رفته توسط معماران و سازندگان حمام وكيل است، كه هر بيننده و گردشگري را مجبور مي‌سازد، تا كمي سربه‌هوا راه برود. حمام وكيل شيراز با شماره‌ي ۹۱۷ در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. سبك و روش‌هاي معماري و آرايه‌ها و نقوش تزئيني به‌ كار رفته در حمام وكيل شيراز نيز به عنوان نمونه اي از عمارات مهم، حيرت‌آور و تحسين برانگيز حكومت زنديه شناخته شده است. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل اطلس شيراز و هتل پارك شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، حمام وكيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۲۲:۰۲ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري باغ نارنجستان(موزه) قوام شيراز

نارنجستان قوام كه به باغ قوام مشهور است، بين سالهاي ۱۲۵۷ تا ۱۲۶۷ هجري شمسي، مقارن با حكومت ناصرالدين شاه قاجار و بدستور علي محمد خان(قوام الملك دوم) و پسرش محمد رضا خان(قوام الملك سوم)در شيراز ساخته و تكميل شده است. نارنجستان قوام از نظر هنرهايي از قبيل آيينه كاري، شيشه كاري، نقش پردازي، منبت كاري، حجاري، گچ كاري و مقرنس كاري بكار رفته نارنجستان قوام از زيباترين بناهاي اين دوره در شيراز ميباشد.بناي نارنجستان در سال ۱۳۴۵ هجري شمسي به دانشگاه شيراز اهدا گرديد و بين سالهاي ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۸ هجري شمسي مورد استفاده موسسه آسيايي، تحت سرپرستي پروفسور آرتور اپهام پوپ، ايران شناس معروف بوده است. در سالهاي اخير زيرزمين ضلع شمالي نارنجستان قوام تعميرات اساسي گرديده و به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته كه در آن اشياي فرهنگي اهدايي پروفسور پوپ نگهداري مي‌شود. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل جهانگردي شيراز و هتل آريو برزن شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، باغ قوام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۲۰:۵۳ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري بازار وكيل شيراز

بازار وكيل شهر شيراز يكي از مشهورترين بازارهاي سنتي و تاريخي ايران است. بازار وكيل كه به فرمان كريم خان زند ساخته شده، اكنون در مركز شهر شيراز (شرق ميدان شهدا) قرار گرفته است.درميان تمام بناهاي ساخته شده درشيراز، مجموعه بي نظير بازار وكيل مانند گوهري مي درخشيد.  به احتمال بسيار زياد قبل از ساخت بازار وكيل، بازاري در اين مكان از زمان صفويه وجود داشته كه با احداث بناي جديد، تغيير و توسعه يافته است. بازار وكيل پس از ساخت، قلب تپنده اقتصاد شهر بوده و در راهي كه از تنگه الله اكبر ( شمالي ترين نقطه شيراز ) به دروازه اصفهان منتهي است در داخل حصار شهر ساخته شده و بازرگانان بسياري به بازار وكيل رفت و آمد مي كردند. بازار وكيل در ۱۷ام تير سال ۱۳۵۱ ثبت ملي شد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل رويال شيراز و  هتل پارك سعدي شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، بازار وكيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۷:۰۱ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري باغ جهان نماي شيراز

باغ جهان نما كهن ترين باغ شيراز است كه از آب رودخانه ي پرآوازه ي ركني مشروب مي شده و در منطقه ويژه اي از شيراز (خيابان حافظ) و در ميان آرامگاه حافظ، هفت تنان، دروازه قرآن، خواجوي كرماني، بابا كوهي، باغ ملي، گهواره ديد، كتابخانه ملي اسناد و... جاي دارد. باغ جهان نما در سال ۱۳۸۳ توسط شهرداري شيراز و با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي استان فارس احيا و مورد بهره برداري قرار گرفت. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات  هتل ستارگان شيراز و  هتل آپارتمان شمس شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، باغ جهان نما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۵:۵۵ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري عمارت كلاه فرنگي(موزه پارس) شيراز

عمارت كلاه فرنگي در ميان باغ زيبايي به نام باغ نظر بنا شده است و در روزگار وكيل عمارت كلاه فرنگي باشكوه محل پذيرايي ميهمانان و سفيران خارجي و مراسم رسمي و اعياد مختلف بوده است. عمارت كلاه فرنگي كه از آثار دوره كريم‌خان زند است، به صورت هشت ضلعي ساخته شده و به وسيله ازاره هاي سنگي يكپارچه و تزيينات كاشي كاري با نقوش اسليمي، گل و مرغ، مناظر شكارگاه و صحنه‌ هاي الهام گرفته از قصه‌ ها و داستان‌هاي قديمي تزيين شده است. عمارت كلاه فرنگي وكيل از سال ۱۳۱۵ شمسي به موزه تبديل و عنوان موزه پارس بر عمارت كلاه فرنگي نهاده شد. آثار و اشيا موجود در عمارت كلاه فرنگي ، شامل اشياء ماقبل تاريخ و دوران اسلامي است كه از جمله اين آثار؛ ظروف سفالي، مفرغي، كتب خطي، تابلوهاي نقاشي و آثار لاكي مربوط به ادوار مختلف مي باشد.  پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات  هتل زنديه شيراز و  هتل جام جم شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، عمارت كلاه فرنگي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۴:۳۶ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري آرامگاه شاه چراغ شيراز

آرامگاه شاهچراغ در كنار ميدان احمدي شيراز قرار دارد .شاهچراغ آرامگاهي است كه در آن حضرت مير سيد احمد فرزند امام موسي كاظم (ع) معروف به شاه چراغ و برادر امام رضا (ع) دفن شده است. آرامگاه شاهچراغ در دوره اتابكان فارس در قرن 6 قمري ساخته شده و گنبد و بارگاه آرامگاه شاهچراغ داراي كاشيكاري‌هاي زيبايي است. آرامگاه شاهچراغ بزرگ‌ترين زيارتگاه مذهبي شيراز است. حياط آرامگاه شاهچراغ داراي دو در اصلي ورودي است كه در سمت جنوب و شمال حرم از زير دو سردر بزرگ كاشي كاري شده گذشته و وارد حياط وسيع حرم مي شود. حرم شاهچراغ در سمت غرب حياط قرار دارد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات  هتل ساسان شيراز و هتل اليزه شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، آرامگاه شاه چراغ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۲:۳۵ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري باغ دلگشاي شيراز

باغ دلگشا در نزديكي آرامگاه سعدي و در غرب خيابان بوستان جاي گرفته است. نزديك بودن باغ دلگشا به كوه قلعه بندر، باعث شده كه برخي از پژوهشگران، پيشينه باغ دلگشا را به دوران كهن نسبت دهند. باغ دلگشا با گستردگي 5/7 هكتار از زيباترين گردشگاه‌هاي شيراز به شمار مي‌رود. باغ دلگشا از زمان صاحب ديوان همچنان در دست خاندان قوام‌الملك شيرازي قرار داشته و آخرين صاحب باغ دلگشا ، خانم خورشيد كلاه قوامي معروف به «لقاءالدوله» دختر قوام‌الملك بوده است. در سال 1348 خورشيدي شهرداري باغ دلگشا را خريداري كرد و هم اكنون به عنوان بوستاني عمومي مورد استفاده همگان مي باشد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل لطفعلي خان شيراز و هتل كريم خان شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، باغ دلگشا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۹:۵۴ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري باغ عفيف آبادشيراز

يكي از قديمي‌ترين و زيباترين باغ‌هاي شيراز، باغ عفيف‌آباد است كه آن را باغ گلشن نيز مي‌نامند. باغ عفيف‌آباد با گستره‌اي بيش از 127000 متر مربع، در جنوب خيابان قصردشت و در انتهاي خيابان عفيف‌آباد قرار دارد.باغ عفيف‌آباد در دوران صفويه يكي از باغ هاي آباد شيراز بوده است. باغ عفيف‌آباد از شاهكارهاي معماري دوران زنديه و قاجاريه به شمار مي‌آيد. وارثان باغ در روزگار پهلوي باغ عفيف‌آباد را به فرح پهلوي هديه دادند تا اينكه در سال 1340 خورشيدي، ارتش در مزايده خريد باغ برنده شده و باغ عفيف‌آباد را خريداري كرد. پس از انقلاب اسلامي، به كوشش سازمان عقيدتي سياسي و همكاري ارتش جهموري اسلامي، باغ عفيف‌آباد به موزه نظامي تبديل شد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل بزرگ شيراز و هتل پارسه شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، باغ عفيف آباد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۸:۴۳ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري باغ ارم شيراز

باغ ارم يكي از مشهورترين باغ‌هاي شيراز است كه در شمال شيراز و در خيابان ارم جاي دارد. پيشينه باغ ارم به دوران سلجوقي بازمي‌گردد و در تمام دوران آل اينجو پا برجا بوده است. در دوران زنديه، كريمخان زند در سازندگي و بهسازي باغ ارم اقداماتي انجام داد. باغ ارم را حاج محمد حسن، معمار برجسته دوران قاجار ساخت. برجسته‌ترين ويژگي باغ ارم ، ايوان مركزي دو طبقه آن است. در قسمت بالايي باغ ارم ، هلالي وجود دارد كه بر روي آن نقوش كاشي‌كاري شده شامل شخصيت‌هاي تاريخي، ادبي و اسطوره‌اي است كه به گونه زيبايي به نمايش گذارده شده‌اند. در ميان اين شخصيت‌ها، مي‌توان به نقش ناصرالدين شاه سوار بر اسب سفيد، حضرت سليمان(ع)، يوسف و زليخا، داستان‌هاي فردوسي و نظامي و نقش داريوش هخامنشي اشاره كرد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات  هتل هما شيراز و  هتل چمران شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، باغ ارم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۷:۳۴ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري ارگ كريم خاني شيراز

ارگ كريم‌خاني، مهمترين و بزرگترين بناي دوران زنديه است كه در سال 1180 هجري قمري به دستور كريم‌خان زند ساخته شده است. ارگ كريم‌خاني ، مركز حكومتي كريم‌خان و خاندان زند و همچنين محل سكونت آنان بوده است. ارگ كريم‌خاني با زير بناي 4000 متر مربع و در زميني به گستردگي 12800متر مربع بنا شده است. ديوار‌هاي آجري ارگ كريم‌خاني ، 12 متر ارتفاع دارند و در هر چهار گوشه ارگ، برجي به ارتفاع حدود 15 متر قرار دارد. بر روي بدنه ديوارها و برج‌ها، نگاره‌هاي ساده و زيباي آجري ديده مي‌شود. بر سردر ارگ كريم‌خاني ، صحنه نبرد كشته شدن ديو سفيد به دست رستم به صورت كاشي‌كاري هفت رنگ نقش بسته است. اين كاشي‌كاري در دوران قاجاريه به ارگ كريم‌خاني افزوده شده است. ارگ كريم‌خاني در سال 1351 خورشيدي در فهرست آثار ملي ثبت شد. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل پارس شيراز و هتل ارگ شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، ارگ كريم‌خاني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۶:۱۲ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري آرامگاه حافظ(حافظيه)

بناي عظيم و با شكوه آرامگاه حافظ در سال 1188 هجري قمري در دوران كريم‌خان زند ساخته شد. آرامگاه حافظ ، شامل ايواني با چهار ستون ضخيم سنگي يكپارچه بود كه دو قسمت شمال و جنوب آرامگاه حافظ باز بود و دو اتاق كوچك در دو گوشه آن قرار داشت. آرامگاه حافظ در قسمت شمالي آن قرار مي‌گرفت و در بخش جنوبي آرامگاه حافظ باغي بزرگ نمايان بود. بر روي تربت حافظ، سنگي مرمرين به دستور كريم‌خان زند نهاده شد كه دو غزل از غزل‌هاي حافظ به خط حاج آقاسي بيگ افشار بر آرامگاه حافظ نوشته شده بود. سنگ كنوني همان سنگ قبر دوران زنديه است. آرامگاه حافظ زيارتگاه عاشقاني است كه بر سر مزار او مي‌آيند و پس از قرائت فاتحه، تفألي بر ديوانش مي‌زنند. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل ارم شيراز و هتل پرسپوليس شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.   


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، آرامگاه حافظ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۴:۱۲ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري آرامگاه سعدي

مشرف‌الدين مصلح بن عبدالله شيرازي مشهور به «سعدي» در اوايل سده هفتم هجري قمري در شيراز به دنيا آمد. سعدي شيرازي، بزرگترين شاعري است كه پس از فردوسي در آسمان ادب فارس درخشيده است و هنوز نيز مي‌درخشد. وي در سال 690 هجري قمري در شيراز درگذشت. نخستين جهانگردي كه از آرامگاه سعدي نام برده، «ابن بطوطه» جهانگرد مراكشي است كه در سال 748 هجري قمري؛ يعني 57 سال پس از مرگ سعدي از آرامگاه سعدي بازديد كرده است.در بناي جديد آرامگاه سعدي ، آرامگاه سعدي در ميان عمارتي هشت ضلعي با سقفي بلند و كاشي‌كاري شده قرار دارد. در داخل باغ و در محوطه‌اي پايين‌تر از سطح زمين، چشمه آب زلالي در جريان است. در ميانه آرامگاه سعدي ، حوضچه‌اي قرار دارد كه آن را حوض ماهي مي‌نامند. بر پايه يك سنت قديمي، مردم شيراز براي برآورده شدن حاجات خود در حوض ماهي آرامگاه سعدي سكه مي‌اندازند. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل صدرا شيراز و هتل پارسيان شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.     


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، آرامگاه سعدي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۳:۰۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري دروازه قرآن شيراز

دروازه قرآن در دوران ديلميان، در ميانه تنگ الله اكبر و در ميان كوه هاي باباكوهي و چهل مقام، تاق مرتفعي به صورت دروازه ساخته شده بود كه بنيانگذار دروازه قرآن را عضدالدوله ديلمي مي‌دانند. بناي نخستين دروازه قرآن از سنگ و گچ بوده است. وي پس از ساختن دروازه، دستور داد تا قرآني بزرگ معروف به قرآن «هفده من» بر بالاي دروازه قرآن قرار دهند تا كاروان‌ها به سلامت از زير آ دروازه قرآن گذشته و به راه خود ادامه دهند. از زمان قرار دادن قرآن، اين دروازه به دروازه قرآن مشهور شد و تاكنون به اين نام باقي مانده است. اين قرآن دو جلدي، مربوط به دوران تيموريان است و با خطوط ثلث و محقق منسوب به ابراهيم سلطان نوشته شده است. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شيراز مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل هاي شيراز و هتل كوثر شيراز استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شيراز، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شيراز، دروازه قرآن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۱:۵۹ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري آبشارهاي شوشتر(سيكاها)

آبشارهاي شوشتر در دوران ساسانيان، جهت بهره‌گيري از نيروي آب به‌عنوان محرك آسياب‌هاي صنعتي ساخته شده است. در آبشارهاي شوشتر ، ساختمان آسياب‌ها، آبشارها، كانال‌ها و تونل‌هاي عظيم هدايت آب و سيكا كه محلي جهت استراحت و تفريح است قابل توجه و جالب هستند. محوطه آبشارهاي شوشتر در جنوب پل بند گرگر و خيابان شريعتي واقع شده است. دقيقا ًمشخص نيست كه آبشارهاي شوشتر در چه زماني بوجود آمده ولي شواهد موجود نشان مي دهد كه احتمالاً در دوره ساساني، خصوصاً در زمان سلطنت شاپور اول بنا شده است. پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري شوشتر مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل سنتي شوشتر و هتل سنتي افضل شوشتر استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل شوشتر، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، شوشتر، آبشار،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۵:۵۳ توسط:گردشگري موضوع:

جاذبه هاي گردشگري پارك جنگلي دزفول

پارك جنگلي دزفول از جنگل هاي ملي دز است كه در جنوب شهر دزفول و در كنار روستاي عباس آبادواقع شده است. پارك جنگلي دزفول آخرين بازمانده جنگل هاي مناطق نيمه گرمسيري مي باشند .فضاي پارك جنگلي دزفول به صورتي بكر و زيبا در كنار رود دز گسترده شده و فاصله پارك جنگلي دزفول تا شهر حدود ۱۰ كيلومتري است. شهر دزفول به دليل نوع پوشش درختان معمولا تمام سال سبز است اما در پارك جنگلي دزفول زيبا درختان در فصول مختلف سال تغيير رنگ داده و مي توان در پارك جنگلي دزفول زيبايي پاييز و ساير فصول را لمس كرد.  پس از گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي گردشگري دزفول مسافران و گردشگران مي توانند با استفاده از امكانات هتل جهانگردي دزفول و  هتل آوان دزفول استراحت و به يك خواب آرام بپردازند.  


برچسب: هتل، هتل دزفول، رزروهتل، گردشگري، ايرانگردي، دزفول، پارك جنگلي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۴:۲۷ توسط:گردشگري موضوع: